2017. november 12., vasárnap

Vasárnapi egészséges finomság - Csokis zabkeksz




Az hogy valaki egészségesen próbál étkezni még nem ad felmentést az édesség és főleg a csoki megkívánása alól. Az élet úgy összességében sokkal kellemesebb egy kis csokival, mégsem kuckózhatok be egy jó könyvvel, pléddel és teával meg egy zellerszárral. Bizonyos esetekben szükséges a sütike, legalább egy jó kis keksz...:)

Szóval ez a csokis (vagy kakaós) zabkeksz lett az eredménye egy ilyen erős édesség iránti vágynak, valamint annak, hogy azt használtam fel hozzá amit otthon találtam. Enyhén ropogós, de középen puha, nagyon finom és mégis alakbarát süti.




Hozzávalók:

12 dkg zabliszt
14 dkg zabpehely
8 dkg kókuszreszelék
1 kávéskanál szódabikarbóna
0,5 teáskanál só
1 teáskanál fahéj
1 kávéskanál vaníliakivonat vagy fél rúd igazi vanília kikapargatva
2 evőkanál kakaó
15 dkg kókuszcukor
2 evőkanál juharszirup vagy agávé vagy rizsszirup vagy bármi ami otthon van
12 dkg vaj
kb. 2 evőkanál rizstej
opcionális: csokicsipsz, mandula vagy diódarabok



A zablisztet összekevertem a zabpehellyel, szódabikarbónával, sóval, kókuszreszelékkel, fahéjjal, vaníliával, kakaóval. 


A puha vajat kikevertem a cukorral, hozzáadtam a szirupot és a rizstejet.


Majd a lisztes keveréket hozzáadtam a vajas keverékhez. Először nehéznek tűnik rendesen elkeverni, de menni fog, ha mégis túl száraznak tűnik, egy kevéske rizstejet még lehet hozzá adni. Végül ragacsos, de formázható tésztát kell kapnunk.


Ezekből golyókat formáztam amiket sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Kicsit lenyomtam a közepét, majd 180 fokos sütőben kb. 15 percig sütöttem. Amikor kivettem még puha volt, de pár perc alatt viszonylag ropogóssá keményedik a külseje, a belseje viszont finom omlós és puha marad. ha valaki extra ropogósan szereti akkor még 5 percet bennhagyhatja a lekapcsolt sütőben esetleg, de vigyázni kell azért a túlsütéssel, nehogy túl kemény legyen.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...