2017. augusztus 20., vasárnap

Vasárnapi egészséges finomság - Cukkinis falafel



Valahogy így születnek a receptek azt hiszem....volt otthon egy fél üveg csicseriborsó meg egy kisebb cukkini és nem volt kedvem elmenni bevásárolni, így abból kellett dolgoznom ami kéznél volt. Gondoltam végül is ezekből össze lehetne hozni valamit és a végeredmény meglepően jó lett. Egyszerű és nagyszerű kis étel, egészséges és gyors.


Hozzávalók

1 konzerv csicseriborsó ( kerekítettem felfelé )
1 közepes cukkini
1 tojás
1-2 evőkanál zsemlemorzsa
2-3 evőkanál liszt ( csicseriborsó vagy zabliszt, esetleg teljes kiőrlésű )
só ( 2 teáskanál )
római kömény
petrezselyem
paprika

A cukkinit meghámoztam, apró darabokra vágtam és bedobtam az aprítóba, melléborítottam a csicseriborsót. Összepürésítettem, majd fűszereztem. Hozzáadtam a tojást és a lisztet, zsemlemorzsát. Lehet több vagy kevesebb szárazanyagot is beletenni, a lényeg hogy tudjunk belőle korongokat formázni. Célszerű egy adagot előre elkészíteni hogy egyszerre tudjuk sütni, mert elég hamar megsülnek. Serpenyőben olajat hevítettem és mindkét oldalán pár percig sütöttem őket. Az eredmény: kívül ropogós, belül puha és ízletes fincsi zöldségfasírt. A fűszereket csak én gondoltam így, ha valaki autentikus falafelt szeretne akkor biztosan többféle is kell bele, de nekem így pont jó volt. Villámgyors és egyszerű finomság, salátával, főtt kukoricával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...