2017. május 7., vasárnap

Vasárnapi egészséges finomság - Kókuszos keksz


Az utóbbi időben többször is elkészítettem ezt a finomságot úgyhogy gondoltam megosztom veletek is, mert szinte semmiből nem lehet rájönni hogy csupa egészséges összetevőből készült. Az inspirációt Vrábel Krisztina 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből vettem - ott kókuszos cookie néven szerepel - de én néhány dolgot módosítottam rajta. Ugye, muszáj kísérletezni, ha egyrészt olyan embernek készítem aki nem eszik tojást, illetve nincs itthon elég mandulaliszt. Egyébként a könyv szuper, jó pár receptet elkészítettem belőle, mindenkinek tudom ajánlani, könnyű és gyorsan elkészíthető ételek vannak benne.

Az eredeti recept amúgy kókuszt és őrölt mandulát ír csak, de nekem volt itthon szezámmaglisztem amit már vagy nyolcféle sütihez használtam és még mindig nem fogyott el, nem akartam hogy lejárjon a szavatossága, így kipróbáltam ebbe is és nagyon jót tett neki. Egyrészt a szezámmaggal plusz telítetlen zsírsavakat és vitaminokat adunk hozzá, másrészt különleges ízt is ad neki.

Bevallom eleinte ódzkodtam ezektől a drágább paleo maglisztektől, de most már olyan széles a választék, árban is ki lehet fogni kedvezőbbet és ha megveszek egy zacskóval nagyon sok alkalomra elég, mert más lisztekkel vegyítem. 


Tehát az én kissé módosított receptem:

10 dkg kókuszreszelék
5 dkg őrült mandula vagy mandulaliszt
5 dkg szezámmagliszt
5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
9 dkg kókuszcukor
1 lenmag"tojás" 
1 csipet só
10 dkg puha vaj

A kókuszreszeléket serpenyőben csak szárazon megpirítom - ez kihagyhatatlan, mert csodás ízt ad neki. Elkeverem a mandulaliszttel, a szezámmagliszttel, teljes kiőrlésű liszttel, sóval, kókuszcukorral. Majd hozzáadom a lenmag"tojást" ami úgy készül, hogy egy púpozott evőkanál őrölt lenmaghoz két evőkanál vizet adok, egy kis tálkában elkeverem és 1-2 percig állni hagyom. Kicsit kocsonyás, sűrű massza lesz belőle ami a tojáshoz hasonlóan összefogja a többi hozzávalót. ( persze őszintén szólva nem annyira mint a tojás, de azért tűrhetően) Majd végül hozzáadom a puha vajat és összegyúrom. Jó ragacsos tészta lesz, de ez ne zavarjon bennünket, mert nem kell majd nyújtani. 1 órára hűtőbe teszem, ha sietek akkor csak 30 percre :) Majd sütőpapírral bélelt tepsire kis golyókat formázok belőle és enyhén lenyomom, de nem túl laposra. 200 fokon 10-12 percig sütöm, amíg a széle enyhén barnulni nem kezd. Majd kiveszem a sütőből és minden egyes alkalommal kétségbeesek és azt hiszem hogy ez puha marad és elszúrtam. Végül tíz perc pihenés után szépen ropogósra keményedik és igazi jóféle keksz lesz belőle. Komolyan fenomenális! Ha nem lenne önuralmam, most is ezt enném, sőt, már el is fogyott volna...

Mondjuk most hogy nézem ezeket a képeket róla, plusz kint elkezdett csöpögni az eső, azt hiszem nem ártana ennem még egyet. Csak egyet! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...