2014. július 6., vasárnap

Vasárnapi egészséges finomság - Kókuszos, gyümölcsös koszorú


Ez egy igazi joker, szinte bármilyen gyümölccsel el lehet készíteni, én ezen a nyáron már vagy 4x sütöttem :)


Ahhoz hogy elérjem ezt a koszorúformát, egy szilikon kuglófforma aljába terítem el a tésztát és kis hűlés után egy tányérra könnyedén kiborítom.


HOZZÁVALÓK:

  • 5 dkg liszt
  • 7 dkg kókuszreszelék
  • 10 dkg nyírfacukor
  • 4 evőkanál joghurt
  • 6 dkg kókuszolaj
  • 1 tojás
  • 1 csapott kávéskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • Gyümölcs: nálam meggy és feketeribizli ( kb 15 szem meggy és két marék ribizli )


A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tojást habverővel kissé felverem, elkeverem a kókuszolajjal, joghurttal, cukorral. A lisztet elkeverem a kókuszreszelékkel, sütőporral és egy csipet sót is adok hozzá. A lisztes keverékbe szórom bele a gyümölcsöket, majd a lisztes anyagot belekeverem a tojásos masszába - nem kell agyonkeverni, csak lazán. Majd beleöntöm a kuglófforma aljába és kb. 40 percig sütöm. Ha azt látod hogy kezd nagyon barnulni idejekorán, akkor egy darab alufóliával fedd le a formát. Tűpróbával lehet ellenőrizni, hogy átsült-e, én ezt fogpiszkálóval szoktam, beleszúrom és ha nincs rajt nyersnek tűnő anyag, hanem viszonylag tisztán jön ki akkor valószínűleg elkészült. A gyümölcsök miatt egy kicsit mindenképp szottyos lehet a süti, de nagyon, nagyon finom!

Ha valaki még ennél is egészségesebben szeretné akkor a liszt egy részét helyettesítheti kókuszos vagy vaníliás proteinporral is, esetleg mandula vagy kókuszliszttel - csak a kókuszlisztnél figyelni kell hogy nagyon felszívja a nedvességet, így abból kevesebb kell.

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...