2014. február 6., csütörtök

100 kérdés 71-80

71. Szoktál csúnyán beszélni?

Igen. Főleg ha számítógépnél ülök és valami elrontódik nagyon. Meg néha vezetés közben. De azért a hétköznapi társalgási nyelvemben nem szerepel ilyesmi túlnyomóan.

72. Dolgoztál már? Ha igen mit?

Igen, sok mindent. Voltam utcai árus, a legjobban az élveztem amikor a Balaton körül dolgoztam nyáron, dolgoztam bútorboltban egy ideig, irodákban alkalmi munkákat még fősuli előtt, aztán utána meg már rendes tartós állásban


73. Milyen diáknak tartod magad?


Tipikusan az a diák voltam mindig,  aki a gyors felfogása miatt nem pazarolta az időt tanulásra. Az utolsó pillanatban kicsit átfutottam az anyagokat és viszonylag jó jegyekkel elboldogultam. Ezt nem javaslom azoknak akik még tanulnak. Inkább azt tanácsolnám hogy mindenki próbáljon elmenni a képességei legvégső határáig a tanulásban hiszen ilyenkor derül ki hogy mit szeretnénk, mi az ami megy nekünk, mi az ami kevésbé és hogy mennyire messze tudunk eljutni.


74. A kedvenc színed jellemző rád?

Mindig más a kedvenc színem. Most épp a türkiz. Bizonyára jellemző. Most éppen.



75. Melyik parfüm a kedvenced?

Thierry Mugler: Angel, mindig visszatérek hozzá, számomra megunhatatlan.




76. Hiszel a természetfeletti dolgokban? Van rá példa?

Igen. Rengeteg példát tudnék mondani. de szerintem ezek nem természetfeletti hanem természetes dolgok. Például biztos ti is jártatok már úgy hogy éppen gondoltok valakire és abban a pillanatban hív. Vagy rengeteg eset van szinkronicitás témakörben amikor egy bizonyos dolog vagy téma foglalkoztat és hirtelen lépten-nyomon találkozol vele, például épp egy könyvet olvasol amiben szerepel egy márkanév és felnézel a tévében háttérben futó filmre amiben megjelenik egy plakát az adott márkanévvel...ez is milyen már?:) Vagy hogy magadban dúdolsz egy dalt ( úgy értem belül magadban, nem hallatszik ki ) és akkor egyszer csak a párod kinn a konyhában elkezdi hangosan dúdolni pont ott becsatlakozva ahol te tartasz a dalban...

77. Mennyire jók a megérzéseid?

Mivel aggodalmas típus vagyok, nehéz elkülöníteni a megérzéseimet az aggodalmaimtól. Ezen dolgozni kéne, akkor biztos jobban működne.

78. Mit gondolsz a hajléktalanokról?

Maga a hajléktalanság mint jelenség hátborzongató, gondoljatok csak bele amikor hideg van odakinn hogy vannak emberek akiknek nincs hová menniük...Ugyanakkor tényleg nagyon sok olyan történetet hallottam, láttam amikor valaki szinte szándékosan dobta és dobja el magától a boldogulási lehetőségeket sok esetben súlyos alkoholizmus van a háttérben, az a fajta amikor már semmi más nem számít csak az ital és először a munka megy rá, majd az emberi kapcsolatok, aztán tönkremegy a család és megy lefelé a lejtőn, egyre lejjebb és lejjebb és nem értem hogy miért. Nem tudom hol van az a pont ahol még vissza lehet fordítani ilyesmit. 

Az a legszomorúbb amikor valaki küszködik, próbál becsületesen dolgozni, mindent megtesz és végül mégis az utcára kerül...
Én voltam látogatóban hajléktalan szállón és voltak ott olyan emberek akik elfogadták a segítséget, tanácsot és alkami vagy egyéb munkákat vállaltak és volt esélyük, mert tettek érte. Minden elismerésem azoknak a szociális dolgozóknak akik próbálják ezeket az intézményeket megfelelően működtetni és támogatni, felemelni a hozzájuk forduló embereket. 
 De olyannal is találkoztam iskolás gyerekként hogy egy fura szagú bácsi pénzt akart kérni tőlem erre én előhalásztam a táskámból a nagyon finom tízóraimat és odaadtam neki és annyira boldog voltam hogy segíthettem ( gyerekként ez nagy segítségnek tűnt ) majd hátrafordultam ahogy távolodtam és láttam hogy bedobja a kukába. 
Összeségében azt gondolom hogy egy ideális rendszerben senkinek nem kellene hajléktalannak lennie, persze fogalmam sincs hogy ezt hogy lehetne elérni...Mindenképpen szükség lenne még több olyan intézményre akik segítenek azokon akik hajlandóak igénybe venni a segítséget, illetve azokat rávenni akik elutasítják az ilyen lehetőségeket hogy éljenek vele, próbálják meg. 


79. Milyen álmaid háza/lakása?

Családi ház, buja, burjánzó, fákkal, virágokkal bokrokkal teli kerttel, verandával.




80. Mennyire vagy házias?


Meglehetősen, azt hiszem elég jól elboldogulok. Sütök-főzök-mosok-mosogatok (brr) -vasalok ( nyeh) - takarítok, mindent amit kell.

1 megjegyzés:

  1. Azért az durva,hogy kidobta a kaját, akkor ne fogadta volna el. Egyébként én azoknak szinte mindig adok egy kis pénzt akik zenélnek vagy csinálnak valamit mert mégiscsak megdolgozik érte: ) Amúgy nálunk nem ilyen zenei dúdolás van, hanem sokszor ugyanarról kezdünk el egyszerre beszélni, és ugyanazokkal a szavakkal: D Érdekes dolgok ezek mindenesetre: )

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...