2013. október 12., szombat

Hogyan vegyük rá magunkat a rendszeres testmozgásra?



Először is azzal kezdeném, hogy én ugyanúgy bátorításra szorulok nap mint nap, sőt vannak mélypontjaim és egyáltalán nem vagyok valami nagyon fitt csaj. De az évek alatt, amíg különböző hozzám nem illő edzésformákkal küszködtem és folyton feladtam, rájöttem néhány dologra ami manapság segít nekem újabb és újabb lendületet adni és ezeket szeretném megosztani veletek.



Első helyen azt említeném, hogy egyszerűen el kell határoznunk hogy mozogni fogunk, de ahhoz, hogy valami olyasmit elkezdjünk, ami nem tűnik valami nagy mókának először is meg kell győznünk magunkat hogy mekkora nagy móka. Különben kínszenvedésnek fogjuk érezni és az ilyesmit az ember hamar feladja. Tehát nem árt képbe kerülni a mozgás előnyeivel. Fizikailag és lelkileg is megszámlálhatatlan van. Ha kitartóan részt veszünk valami olyan mozgásfélében ami örömet ad és amiben valamiféle lehetőségünk van a fejlődésre, az elképesztően sok erőt ad. Attól hogy törődsz magaddal sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben. Annyira elcsépeltnek tűnik azt leírni hogy önbizalmat ad, de ez így van. Igazán csak akkor kezd az ember rájönni mennyire hiányzott az életéből egy kis plusz önbizalom amikor egyszer csak több lesz belőle. Az egészséges önbecsülés és önbizalom szerintem kell az „életben maradáshoz” és ezt úgy mondom hogy valamikor nekem sem volt sok belőle. Ha nem bízol magadban akkor nem hiszel abban hogy képes vagy dolgokra, hogy megérdemelsz dolgokat. Nekem úgy tűnik, hogy a mozgással ezt a kis pluszt nagyon könnyű elérni. 1-1 óra az életedből hetente és megvan a „Megcsináltam!”-érzés, ráadásul a jótékony hatásokat is 1-2 hónap alatt észre lehet venni.

A rendszeres testmozgás előnyei:
  • jó közérzet
  • fogyás
  • stresszoldás
  • általános egészségi állapotot javulása
  • hangulatjavítás
  • alakformálás
  • alvásproblémákon is segít
  • frissíti az agyműködést
  • erősíti az immunrendszert




Ha már tudjuk, hogy miért érdemes csinálni akkor már csak találnunk kell egy olyan edzést ami tetszik nekünk, különben nem fogjuk csinálni. Elmondom én miket próbáltam életem során ahol felsültem. Ugrálós aerobik – nem tudtam rendesen követni a kombinációkat, összekeveredtek a lábaim, szörnyen kínosan éreztem magam. Edzőtermi edzés – unalmasnak éreztem, nem nekem való. Futás – majdnem meghaltam, persze aztán később mégis megbarátkoztam vele, de amikor először próbáltam feladtam. Otthoni torna – egyszerűen nem voltam képes rendszeresen csinálni. Azt gondolná az ember, hogy nekem semmi sem volt jó, nem akarok én egyáltalán mozogni, lusta vagyok ezért mindenben találok valami kivetnivalót. Mint utólag kiderült nem erről volt szó, egyszerűen csak meg kellett találnom a nekem való edzést.


Amikor kaptam egy bicajt és elkezdtem vele munkába járni autó helyett, néhány hónap után észrevettem hogy feszesebbek a combjaim és mintha egy kicsit leadtam volna. De hiszen én egszerűen csak egy másik közlekedési eszközre váltottam, nem is jártam sehová mozogni, nem vettem rá magam a mozgásra....anélkül élveztem a kerékpározás jótékony hatásait, hogy közben egy pillanatig is eszembe jutott volna hogy én most megdolgoztatom magam. Szórakozva mozogtam. Jól éreztem magam közben. Felszabadult voltam. Így észrevétlenül kialakult bennem a mozgás egyfajta szeretete és már nem nyűgként tekintettem rá mert felfedeztem benne az örömet.


Aztán évekkel később felfedeztem magamnak a TRX edzést. Ott is kikészültem az első után és olyan izomlázam volt mint még soha semmitől, de valahogy mégis vártam a következőt. Tetszett, élveztem, nekem való volt.
Innen már csak egy ugrás volt, hogy belekóstoljak a saját testsúlyos gyakorlatok világába is amit aztán bárhol bármikor lehet csinálni. Kedvenceim a „plank” gyakorlatok amikből elég sok variációt lehet találni a neten és nem kell mást tenned csak tartani magad, esetleg nehezíthetsz rajta hogy közben kézzel, vagy lábbal gyakorlatokat végzel. Másik nagy kedvencem a guggolás amit megtanultam helyesen elvégezni, így egyáltalán nem veszélyezteti a térdemet viszont szép, gömbölyű, izmos feneket formál.






Szóval, ha nekem sikerült a finnyás, lusta és ügyetlen mozgáskerülőből olyan emberré válnom akinek jólesik az edzés, akkor bárkinek sikerülhet. Csak tisztában kell lennünk vele, hogy ez nekünk jó, és meg kell találni a megfelelő edzésfajtát. Na és persze folyamatosan motiválnunk kell magunkat. Ha már volt részünk abban, hogy felszabadultnak éreztük magunkat edzés közben akkor elég azt ismét felidézni hogy kedvünk legyen hozzá. Néha csak 2-3 biztató gondolaton múlik, hogy elmegyünk-e edzésre vagy otthon maradunk és nem csinálunk semmit. Engedjük ezeket a biztató gondolatokat a fejünkbe, ne hessegessük el őket :)



Képek forrása: Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...